Programul pentru oamenii străzii

Acest proiect are în vedere atît oamenii singuri, care au rămas fără un adăpost, cît şi familiile ce şi-au pierdut locuinţa. În momentul de faţă găzduim în containere 5 familii cu copii, iar ceilalţi sunt nefamilişti! În total avem 38 de beneficiari. Atît familiile cît şi persoanele singure beneficiază de hrană caldă, de un loc unde să doarmă şi au posibilitatea să facă duş ori de cîte ori este necesar. De asemenea, oferim condiţii cat mai aproape de ceea ce există într-un cămin. Am pus la dispoziţie şi o maşină de spălat.

Beneficiarii care se prezintă pentru încadrarea în program beneficiază de o gamă largă de servicii. Există un medic ce se ocupă de starea lor de sănătate şi îi are în vedere venind de 2 ori pe săptămînă. De asemenea beneficiază şi de consiliere psihologică care li se oferă săptămînal. Nu avem în vedere doar nevoile lor de bază (hrană, îmbrăcăminte, spaţiu de locuit) ci ne ocupăm şi de actele lor. Mulţi dintre beneficiari nu au avut buletin, sau au avut şi a expirat. După ce am parcurs toţi paşii necesari pentru obţinerea unui buletin, a fost mai uşor ca unii dintre ei să îşi găsească un loc de muncă. Este un succes că 2 dintre beneficiari au contract şi lucrează la RER, iar alţii doi sunt angajaţi în construcţii. Este încurajator pentru noi să vedem că sunt dornici de muncă şi în timpul zilei merg şi ajută prin piaţă la descărcat de marfă, pentru a obţine o independenţă financiară.

Imi place să cred că suntem o familie lărgită, iar activităţile pe care le-am făcut împreună ne-au unit şi mai mult. Fie că am plantat copaci împreună, am pus prundiş pe drum, am curăţat locul unde se află containerele sau ne-am bucurat împreună la un grătar.

Un moment de care imi aduc aminte cu drag este binecuvîntarea lui Csaba, care a avut loc la biserica din Tileagd. La binecuvîntarea lui au luat parte majoritatea beneficiarilor noştrii şi ne-am bucurat mult luînd masa împreună. Un alt eveniment important pe care beneficiarii noştrii îl aşteaptă cu drag este sărbătorirea zilelor de naştere. Cea mai recentă zi sărbătorită a fost a Florentinei, care este responsabilă de curăţenia din containere. Am avut parte de o zi frumoasă cu multă mâncare, special pentru ziua Florentinei. A fost prima dată cînd a avut ceva special de ziua ei…

 

Am vorbit despre beneficiarii noştrii de la containere, dar nu am pomenit despre oamenii de pe stradă. Ne ocupăm şi de aceştia. Cam 1 dată la 2 săptămîni le ducem mîncare caldă, iar pe timpul iernii le-am oferit un spaţiu de locuit şi au existat situaţii cînd au dormit pe saltea în containere, întrucît toate locurile erau pline.

Sunt mulţumită să pot face ceva semnificativ pentru oamenii străzii care de multe ori sunt evitaţi. În momentul de faţă lucrăm la obţinerea unui certificat de naştere pentru o beneficiară care nu a avut niciodată unul. Pentru noi, lucrurile acestea sunt atît de normale, încît nu ştim cum este să trăim fără ele…

Atît noi cît şi beneficiarii noştri vă aşteptăm cu drag să veniţi şi să vedeţi proiectul.

Vă mulţumim pentru sprijinul acordat!

Simona Duciuc – asistent social

About Asociatia Smiles

Dăruim zâmbete în fiecare zi !
Acest articol a fost publicat în De zi cu zi.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

